OGŁOSZENIE O ZATRUDNIENIU 13 marzec 2025r

I. INFORMACJE OGÓLNE O OGŁOSZENIU

Caritas Archidiecezji Katowickiej ogłasza rozpoczęcie naboru na stanowisko konsultant punktu informacyjno-doradczego z językami obcymi w Bielsku-Białej w ramach projektu pn. „Centra Integracji Cudzoziemców w województwie śląskim”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusz Azylu, Migracji i Integracji.

II. DANE PRACODAWCY

Caritas Archidiecezji Katowickiej      
ul. Wita Stwosza 20
40-042 Katowice

III. WYMAGANIA ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM PRACY:

A) liczba stanowisk / wymiar etatu: 2 stanowiska / 2 etaty

B) wykształcenie: min. średnie

C) staż pracy: min. 3 lata doświadczenia w pracy z różnorodnymi grupami migracyjnymi

D) wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):

– znajomość języków obcych: w tym rosyjski, angielski, ukraiński,

– doświadczenie w udzielaniu wsparcia w rozwiązywaniu codziennych problemów migrantów, takich jak dostęp do opieki zdrowotnej, edukacji, mieszkalnictwa czy usług społecznych,

– doświadczenie w pracy osoby stojącej na stanowisku pierwszego kontaktu z beneficjentami korzystających ze wsparcia np. Centrum Pomocy Migrantom i Uchodźcom,

– umiejętność organizacji i prowadzenia zajęć integracyjnych, które pomagają migrantom w nawiązywaniu kontaktów i integracji z lokalną społecznością.

E) wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku):

– doświadczenie zawodowe jako pracownik/doradca ds. integracji cudzoziemców,

– wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne,

– wysoka kultura osobista,

– umiejętność pracy zespołowe,

– dyspozycyjność,

– komunikatywność.

F) główne obowiązki związane ze stanowiskiem:

– udzielanie informacji i wsparcia w CIC,

-wsparcie beneficjentów w regionach: centralnym, zachodnim oraz południowym województwa Śląskiego,

– indywidualne konsultacje z migrantami,

 – przekazywanie informacji w zrozumiały dla cudzoziemców sposób,

– oferowanie spersonalizowanego wsparcia i doradztwa w zależności od indywidualnych sytuacji beneficjentów,

– wspieranie cudzoziemców podczas pierwszego kontaktu i zrozumienie ich potrzeb,

– wyjaśnianie polskich zasad, norm i obowiązków,

– pomoc migrantom w zrozumieniu i korzystaniu z dostępnych usług publicznych,

– pomoc w załatwianiu formalności urzędowych i kontaktach z instytucjami (np. USC, US, i inne),

– udzielanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać pomoc w trudnych sytuacjach.

Zadania na tym stanowisku będą realizowane zgodnie z Wytycznymi funkcjonowania CIC stanowiących załącznik do Regulaminu naboru nr FAMI.02.01-IZ.00-004/24.

IV. INFORMACJA O WARUNKACH ZATRUDNIENIA:

  1. forma zatrudnienia: umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu
  2. termin obowiązywania umowy: umowa na czas określony od dnia zawarcia na czas trwania projektu „Centra Integracji Cudzoziemców w województwie śląskim” – planowo na 54 miesiące, jednak wg obecnego harmonogramu prac umowa będzie trwać do 30.06.2029r.
  3. miejsce pracy: siedziba Centrum Integracji Cudzoziemców w Bielsku – Białej (dokładny adres zostanie wskazany w momencie podpisania umowy o pracę z kandydatem)

– w Centrum Integracji Cudzoziemców obowiązywać będzie rozkład czasu pracy jak u Pracodawcy w godzinach 8:00 – 16:00 z założeniem, iż jeden dzień w tygodniu (wtorek) Centrum czynne będzie dla beneficjentów w godzinach 8:00 – 18:00,

– współpraca w ramach innych komórek organizacyjnych Pracodawcy,

– praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,

– praca z monitorem komputerowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,

– nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych.

V. INFORMACJA O METODACH I TECHNIKACH NABORU:

  1. etap wstępny: weryfikacja formalna złożonej dokumentacji przez kandydatów, tj. wykształcenia, doświadczenia zawodowego, dodatkowych kwalifikacji i umiejętności,
  2. etap ustny: rozmowa kwalifikacyjna kandydatów, którzy przeszli pozytywnie etap wstępny; weryfikowana będzie wiedza i umiejętności kandydata obejmujące m. in. treści i poprawność wypowiedzi w kontekście zadawanych pytań, w zakresie zagadnień określonych w wymaganiach w ogłoszeniu.

VI. TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH

Dokumenty aplikacyjne należy składać do 25.03.2025 r.  nowy termin 15.04.2025r

  1. w siedzibie Zamawiającego: Caritas Archidiecezji Katowickiej, ul. Wita Stwosza 20, 40-042 Katowice, w sekretariacie w godzinach otwarcia (od 8.00 do 14.00), w zamkniętej kopercie opisanej: Ogłoszenie o zatrudnieniu – konsultanci punktów doradczych Bielsko-Biała
  2. w formie elektronicznej wysyłając ofertę na adres: cpmiu@caritas.katowice.pl

Dokumenty aplikacyjne złożone po terminie nie będą rozpatrywane

Adres caritas

Adres biura prrojektu

Caritas Archidiecezji Katowickiej